OSTRÝ ROHÁČ

Ostrý Roháč

Trasa : Ťatliakova ch.-Plačlivé-Ostrý Roháč-Rakoň-Ťatliakova ch.(8 hod)

Charakteristický a velmi zajímavý dvojvrchol Západních Tater.Vrcholová část je z pevné žuly,strmé severní stěny a žlaby jsou lámavé.Terén je tu značně exponovený,turistická trasa je v nejtěšších úsecích zajištěna řetězy.

Na tuto dvoudenní tůru jsme vyjeli ve čtyři hodiny ráno.Autobus nás přivezl na parkoviště kousek za Zverov kou.Asi 3km se jde po asfaltové cestě k Ťatliakové chatě,kde je poslední pivní posílení (v roce 2004 byl "zl.bažant" za 20 svk)a začíná výstup.Ještě bych chtěl říct,že na Slovensku na turistickém značení nejsou kilometry ale hodiny.Mají to taky i Poláci.

Od chaty skoro jak po dlouhých kamenných schodech,kolem malého oka.Míjeli jsme zbytky sněhu (i když bylo 18.6.,je to začátek turistické sezony.Tady je totiž od 1.11. do 15.6.do vyšších poloh vstup zakázán!) Měl jsem pocit že to stoupání nemá konce.A ejhle,rozcestí Smutné sedlo.Po cestě vzhůru jsme mohly vidět několik svišťů.Dělají docela pěkný randál(svým pískáním).Myslel jsem ,že uvidím i kamzíky,ale ti tady prý nejsou. Malé vydechnutí a hybaj dál.

Cestou kolem kamenných mohylek,pár (skoro) horolezeckých pozic a stojíme na nejvyšším bodě dnešní výpravy.Plačlivé-2125 m.n.m.Samozřejmě foto a maže me dál na Ostrý Roháč.Z Plačlivého, dolu a pak nás čeká pár metrů za pomocí řetězů,jak na Ostrý Roháč tak i dolu z něj na Volovec.(někomu to může dělat velmi nepříjemně,ale dá se to zvládnout) Po protáhnutí scházíme konečně na Volovec, kde už začíná poklidová hřebenovka.Tak tyhle dva kopečky máme za sebou.V popředí Ostrý Roháč za ním Plačlivé. Máme tady úchvatný a krásný výhled na Roháčské plesa pod námy.

Pokračujeme přes Rakoň a sedlo Zábraď a po zelené dolů zpět k Ťatliakové chatě. Celou dobu se nám nad hlavou točily mraky a chvílemi bylo nádherné počasí,ale pršet začlo až cestou k autobusu.Ubytování jsme měli ve vícelůžkových chatkách v Oravici(kousek od koupaliště) Druhý den nás autobus odvezl pod Biele skály.Ale o tom v další trase.